Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Met de Vulcan S scoorde Kawasaki een regelrechte hit. Eindelijk een écht nieuw Cruiser concept met een krachtig staand 650cc tweecilinder blok, een volkomen eigen gezicht en de beste handling in zijn klasse. En alsof dat nog niet onderscheidend genoeg was beschikt Kawasaki over een unieke lijn ERGO-FIT accessoires voor de Vulcan S, waardoor werkelijk iedereen een perfecte rijpositie op deze Urban Hero kan vinden.
De Kawasaki Vulcan S 2025 is beschikbaar in de volgende kleuren:
- Metallic Flat Spark Black | €9.699,-
- Metallic Flat Spark Black / Metallic Flat Raw Graystone | €9.899,-
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, viertakt parallel-twin |
Boring x slag | 83|60 |
Cilinder inhoud | 649 |
Comp. verhouding | 10.8:1 |
Kleppen | 8 |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 2 x φ38 mm, met hulpgaskleppen |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 61|45| |
Max. koppel | 63|6 |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.438 (39 / 16) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Buisvormige diamant frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | Telescopische voorvork, φ41 mm, veerweg 130 mm |
Vering achter | Horizontale Back-Link, met 7-voudig instelbare voorspanning, veerweg 80 mm |
Remmen voor | Enkele 300 mm remschijf. Remklauw: Dubbele zuiger |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70R18M/C 59H |
Achterband | 160/60R17M/C 69H |
Wielbasis | 1575 |
Lengte | 2310 |
Breedte | 880 |
Hoogte | 1100 |
Zithoogte | 705 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: BMW, KAWASAKI |
Motor Venray:
Op de grens van Noord Brabant en Limburg vindt u Motor Venray, een van de mooiste motorzaken in ons land.
Gemakkelijk bereikbaar (A73, afslag 9) op industrieterrein De Hulst kan de echte motorliefhebber hier zijn hart ophalen aan het beste wat de Europese en Japanse motorwereld te bieden heeft.
 | Venray, Limburg |
 | 0478-588588 |
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken