De Eliminator 500 SE breekt met conventies. Zijn strakke en lage ontwerp, een laag en comfortabel zadel en een lichte en gemakkelijke bediening maken hem de meest benaderbare Kawasaki-cruiser tot nu toe. Denk er niet te veel over na: het is een tijdloos design gecombineerd met moderne technologie. Dus stap op en “Just Ride”.
Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor
Boring x slag
70|58.6
Cilinder inhoud
451
Comp. verhouding
11.3 : 1
Kleppen
8
Brandstof toevoer
injectie: Ø 32 mm x 2
Ontsteking
Digitaal
Vermogen
45|33|
Max. koppel
43|6000
Koppeling
Natte multi-plaat koppeling, handbediend
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
2.438 (39/16)
Overbrenging
Gesloten ketting
Starter
electrisch
Tankinhoud
13
Topsnelheid
ABS
Frame
Trellis frame, hoogwaardig staal
Vering voor
41 mm telescopische voorvork
Vering achter
Dubbele schokabsorbers
Remmen voor
Enkele 310mm schijf. Remklauw: Dubbele zuigers
Remmen achter
Enkele 240mm schijf. Remklauw: Dubbele zuigers
Voorband
130/70-18M/C 63H
Achterband
150/80-16M/C 71H
Wielbasis
1410
Lengte
2250
Breedte
785
Hoogte
1140
Zithoogte
735
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Beschrijving
De geheel nieuwe Eliminator 500 breekt met conventies. Zijn strakke en lage ontwerp, een laagen comfortabel zadel en een lichte en gemakkelijke bediening maken hem de meestbenaderbare Kawasaki-cruiser tot nu toe. Denk er niet te veel over na: het is eentijdloos design gecombineerd met moderne technologie. Dus stap op en “JustRide”.
Kawasaki produceert een breed scala van high-performance Motorfietsen, ATV's, Mules en Jetski's®. Kawasaki Benelux is verantwoordelijk voor de distributie van deze producten en diensten in de Benelux. Voor meer informatie: www.kawasaki.nl
Een stukje historie: ACE MOTORCYCLES in 1936 - Een pikant detail is een gevonden brief door een erfgenaam van Joe Stephan, die werkzaam was bij ACE Motorcycles. Deze brief, daterend uit 1936, was afkomstig van Everitt deLong en gericht aan dhr. Eitel, topfunctionaris bij ACE. De afgebeelde foto's zijn los bij de brief gevonden waardoor aannemelijk is dat het om een nieuw prototype gaat. In de brief heeft dhr. DeLong het erover dat hij in de finale stadium is en er reeds enkele mensen mee heeft laten proefrijden. "De verwachtingen zijn hoopvol. Verdere experimenten aangaande dit prototype zijn ook in de afrondingsfase maar door geldgebrek hebben deze nog even op zich laten wachten. Ik hou u en anderen op de hoogte van de ontwikkelingen." Wanneer men naar de foto's kijkt ziet men een scooterachtig model waar niets opmerkelijks vanaf straalt. Echter, in die tijd waren de motorfietsen niet voorzien van een dergelijke beplating. Qua vormgeving voor die tijd dus een ver vooruitstrevend model. En let even op de liggende foto's. Onder het blok is duidelijk iets te zien ven een aantal trommels. De overbrenging geschiedde door een dubbele snaar. Wat er van dit ontwerp terecht is gekomen is voor iedereen onduidelijk.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van MOTO MORINI