Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Origineel nederlands geleverde Norden 901 Expedition voor een scherpe prijs!
We zijn veel onderweg om auto's en motoren in te kopen. Hierdoor werken wij op afspraak.
Bij serieuze interesse is een bezichtiging 's avonds ook mogelijk.
Op zondag ben ik gesloten en niet bereikbaar.
Bij interesse liefst even bellen of Whatsappen. Mailen mag uiteraard ook.
Bieden zonder bezichtiging is niet zo zinvol. Uiteindelijk moet u hem toch eerst bekijken lijkt mij.
U kunt uw huidige auto, motorfiets of bedrijfsbus gewoon inruilen.
Heeft u een caravan of camper in te ruilen? Ook daar kan ik wellicht wel een bod op uit brengen!
De tenaamstelling van uw nieuwe auto en het vrijwaren van uw huidige auto kan ik voor u regelen.
Ook voor auto / motor inkoop kunt u bij ons terecht.
U ontvangt dan direct contant geld en een vrijwaring.
(INKOOP VERKOOP VERKOPEN GEVRAAGD TAXATIE)
Bel voor meer info met het onderstaande telefoonnummer of vul het taxatie formulier in op onze website.
Bezoekadres:
MG Automotive
Donkervoortlaan 22
3261 NH OUD-BEIJERLAND
0186-510001
Opties en Accessoires: Cruise control, Rijmodi
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2-cylinder, 4-stroke, parallel twin, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 68.8|90.7 |
Cilinder inhoud | 889 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | Bosch-EMS met RBW |
Vermogen | 104|77|8000 |
Max. koppel | | |
Koppeling | PASC™ antihopping-koppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting, 520 X-Ring |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Chromium-Molybdenum stalen frame |
Vering voor | WP XPLOR-USD, Ø 48 mm, 240 mm veerweg |
Vering achter | WP Xplor PDS-schokbreker, 240 mm veerweg |
Remmen voor | 320 mm remschijf, Bosch 9.1 MP (incl. Cornering-ABS and offroad mode, disengageable) |
Remmen achter | 260 mm remschijf, Bosch 9.1 MP (incl. Cornering-ABS and offroad mode, disengageable) |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 875-895 |
Drooggewicht | 215 |
Leverbare kleuren | Expedition blauw |
Beschrijving | De Norden 901 Expedition is een uitzonderlijke evolutie van de baanbrekende Norden 901. Deze technisch verbeterde tourmachine is gebouwd om direct vanuit de showroom wereldwijde avonturen aan te gaan en is uitgerust met alle onderdelen die nodig zijn om nieuwe werelden te ontdekken. De Norden 901 Expedition met zijn opvallende kleurstelling is gebouwd voor pioniers. Begin vandaag nog met het verkennen van de wereld. |
MG Automotive is uw partner voor al uw automotive gerelateerde vragen en onstaan vanuit pure passie voor auto`s en motoren alles wat daarmee te maken heeft. Wij hebben meer dan 20 jaar ervaring op dit gebied en zijn thuis in alle gebieden op automotive vlak. Wij onderscheiden door ons enthausiasme en betrokkenheid. Alleen 100% tevredenheid is voor ons genoeg. Voor al uw autozaken kunt u bij ons terrecht zoals bijvoorbeeld:
* Voor de aanschaf van uw nieuwe auto of motor.
* Voor de aanschaf van uw gebruikte auto of motor.
* Voor de verkoop van uw auto of motor
* Voor de inkoop van een auto of motor.
* Voor consignatie verkoop.
* Voor aankoop begeleiding.
* Voor uw wagenparkbeheer.
* Voor onderhoud.
* Voor al uw vragen over leasing
* Voor een second opinion.
Mocht u vragen hebben bel gerust of vult het contactformulier in.
Tel.: 0186-510001
 | Oud-Beijerland, Zuid-Holland |
 | 0186-510001 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken