Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Welkom bij Thalen Motortrading
We ruilen graag uw motor in!
Benieuwd naar de waarde van uw motor? stuur een mail of whattsapp bericht met foto's + info en we reageren zeer snel en vrijblijvend met een voorstel.
Ziet u graag betere kwaliteit foto's van de aangeboden motoren klik dan door naar onze eigen website!
*Gratis 10 dagen all-risk verzekering
*Geen afl kosten!
*Gratis opnaam zetten bij aanschaf motor
*Leveren aan huis door heel Nederland mogelijk
*Financiering voor zakelijk of prive mogelijk
*Reserveren van een motor is alleen mogelijk door middel van een aanbetaling
Thalen Motortrading
Rheezerend 54
7701 BG Dedemsvaart
Tel: 0523-208396
Whattsapp: 0523-208396
Mail: info@thalenmotoren.nl
website: www.thalenmotoren.nl
Openingstijden:
Maandag op afspraak (telefonisch bereikbaar)
Dinsdag t/m Vrijdag van 9:00 tot 18:00
Zaterdag van 9:00 tot 16:00
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Thalen Motor Trading is een motorzaak die gespecialiseerd is in de in- en verkoop van jong gebruikte motoren.
 | Dedemsvaart, Overijssel |
 | 0523-208396 |
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geďntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken