Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De motor is afkomstig van de 1e eigenaar en nog in nieuwstaat!
Wij leveren de motor af inclusief 12 maanden garantie.
- * Zeggen de foto's van de motor nog niet genoeg, kijk dan bij ons op de website daar is een kort filmpje te zien van deze motor, vergeet de instellingen van youtube niet op 4K te zetten.
* Na bezichtiging en betaling is het uiteraard ook mogelijk om tegen betaling de motor bij u thuis af te leveren.
* Bent u nieuwsgierig geworden of heeft u meer vragen over deze motor? Bel ons gerust of kom gezellig langs bij ons in de showroom.
* 10 dagen gratis ALL RISK verzekering van CombiMotors.
* Financierings mogelijkheden via Nu Motorrijden.
* Wij leveren onze motoren af met een complete aflevercheck en vaak met 3, 6 of 12 maanden garantie.
* Vaak dezelfde dag nog weg rijden op u nieuwe motor.
Opties en Accessoires: 10 dagen gratis all risk verzekering, 12 maanden garantie, ABS, Alarmverlichting, eerste eigenaar, gear indicator, geheel origineel , kentekenplaat houder, Led knipperlichten, led verlichting, Om te bouwen naar 35kw, Onderhouds historie aanwezig, Originele uitlaat, Power Modes, traction control
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | L -Twin cilinder, Desmodromisch distributie , 2 kleppen per cilinder , luchtgekoeld |
Boring x slag | 88|66 |
Cilinder inhoud | 803 |
Comp. verhouding | 11,0:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische brandstofinjectie , 50mm kleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 73|54|8,250 |
Max. koppel | 67|5,750 |
Koppeling | APTC natte-multiplaat met mechanische bediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 13,5 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen Trellis buizenframe |
Vering voor | Ohlins volledig verstelbare 48mm USD vorken met TiN behandeling |
Vering achter | Kayaba achtervering, verstelbare pre-load |
Remmen voor | 330 mm schijf , radiale 4 - zuiger remklauwen met ABS als standaarduitrusting |
Remmen achter | 245 mm schijf , 1 - zuiger zwevende remklauw met ABS als standaarduitrusting |
Voorband | Pirelli MT 60 RS 110/80 R18 |
Achterband | Pirelli MT 60 RS 180/55 R17 |
Wielbasis | 1,445 |
Lengte | 2,165 |
Breedte | 845 |
Hoogte | 1,150 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | 170 |
Leverbare kleuren | 62 Yellow, Atomic Tangerine |
Beschrijving | |
Welkom bij Domburg Motoren.
We zijn een motorzaak in Nieuwkoop. U vindt ons in het midden van de driehoek Utrecht - Amsterdam - Den Haag.
Naast een ruim aanbod van occasion motorfietsen hebben we ook een eigen werkplaats voor reparaties, onderhoud, schade-herstel. Boven de winkel hebben wij een groot magazijn voorraad gebruikte onderdelen. In onze winkel hebben we ook een kledinghoek en uiteraard kunnen we ook nieuwe motoren, accesoires en onderdelen leveren.
Tot ziens in onze winkel!
Met vriendelijke motorgroeten, Willem Domburg
 | Nieuwkoop, Zuid-Holland |
 | 0172-572110 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken