Nieuwsbrief:

CFMOTO  800 MT-X - 2025

Nieuw
Nebula Black, Zephyr Blue
cfmoto - 800-mt-x
cfmoto - 800-mt-x
cfmoto - 800-mt-x
cfmoto - 800-mt-x
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
De 800MT-X kan zowel op ruw terrein als op asfalt uit de voeten en stelt toerliefhebbers in staat om wildere oppervlakken en verborgen bochten te ontdekken. Hij is bedreven op elke ondergrond. Laat geen plek onontdekt.

Soepele, krachtige motor nu met meer koppel

De 800MT-X is uitgerust met een vloeistofgekoelde 799cc inline tweecilindermotor met brandstofinspuiting. Deze compacte motor levert het ideale vermogen voor avontuurlijke ritten, met een hoog koppel en een focus op prestaties in het midden- tot hoogtoerentalgebied, waardoor hij zowel op de weg als off-road een handelbaar en controleerbaar vermogen levert. De dubbele balansassen minimaliseren trillingen en zijn voorzien van uitstekend elektronisch brandstofinjectiemanagement, wrijvingsreductie en DLC-technologie met geluidsreducerende coating.

Verbeterd voor off-road avontuur

Het lichtgewicht hoofd- en subframe wegen slechts 15,1 kg en het robuuste subframe kan gemakkelijk passagiers en bagage vervoeren, zelfs in de zwaarste off-roadomstandigheden. De hellingshoek en het spoor van de voorzijde van de 800MT-X zijn aangepast voor een perfecte balans tussen stabiliteit en rijgedrag, waarbij rekening is gehouden met zowel het comfort op de weg over lange afstanden als de wendbaarheid in het terrein. Tegelijkertijd zorgen de verlaagde, zadelvormige brandstoftank, de 21“ voorwielen en 18” achterwielen en de bodemvrijheid van 240 mm voor extra vertrouwen bij de rijder.

Stevige vering voor gevarieerd terrein

De 800MT-X is uitgerust met een 48 mm upside-down voordemper met 230 mm veerweg en 20 standen instelbare voorbelasting om zich aan te passen aan veranderende wegen en trails. De achterschokdemper heeft ook een veerweg van 230 mm, 20 standen instelbare voorbelasting en instelbare ingaande/teruggaande demping voor het rijden op diverse ondergronden.

Klaar voor lange reizen

Elk vertrek is een reis verder. De 800MT-X is uitgerust met een brandstoftank van 22,5 liter, een comfortabel rallyzadel en elektronische bedieningselementen zoals drie rijmodi en cruisecontrol, voor een meer ontspannen en comfortabele rijervaring. Klaar voor avontuurlijke toertochten met de 800MT-X.

Geavanceerde rijhulpmiddelen

De 800MT-X zit boordevol geavanceerde rijhulpsystemen, waardoor hij het ultieme is op het gebied van rijeigenschappen en veiligheid. Hij is voorzien van slipkoppeling, ABS, 3 rijmodi, cruisecontrol, quickshifter en TCS met de 6-assige IMU van Bosch. Je vindt er ook een stuurdemper en een bandenspanningsmeter. Met al deze voorzieningen kun je vol vertrouwen ruwe wegen of gladde snelwegen trotseren, wetende dat je wordt ondersteund door de beste rijveiligheid.
  • Inruil van motor, scooter of brommer bespreekbaar.
  • De genoemde prijzen zijn all-in (inclusief afleverkosten, kentekenkosten, kosten rijklaar maken, etc.)
  • Een proefrit is mogelijk. Bel ons voor de mogelijkheden: 0113 320014.





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motorini
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion