Nieuwsbrief:

CFMOTO  650 GT - 2022

Garantie: Ja
Onbekend
NEBULA BLACK
cfmoto - 650-gt
cfmoto - 650-gt
cfmoto - 650-gt
cfmoto - 650-gt
cfmoto - 650-gt
cfmoto - 650-gt
cfmoto - 650-gt
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2022
Fabrieksgarantie: 60 maanden

Geniet van glooiende heuvels, kronkelende kustwegen of gewoon van een ritje met je vrienden. De 650GT wordt aangedreven door een 650cc parallel twin en is voorzien van een nieuw kleuren-TFT-scherm. Het Continental ABS-remsysteem, het grote verstelbare sport-touring scherm en de standaard zijkoffers maken het plaatje af. De 650GT is de ultieme grand tourer en dat tegen een scherpe CFMOTO prijs.

De 650GT deelt zijn 650cc parallel twin motorblok met de NK- en MT-modellen en levert een vermogen van 61 pk. De vermogenscurve van de motor is evenwichtig: soepel genoeg voor de beginnende rijder voor dagelijks woon-werkverkeer en volop vermogen wanneer dat nodig is. Niet alleen de doorgedreven technische ontwikkeling bracht deze 650GT naar dit niveau. Ook de eigenzinninge lijnen van KISKA, het Duitse ontwerpbureau dat ook voor KTM werkt, geven de 650GT een onmiskenbare look.

Het stuur is gemonteerd op risers en zorgt samen met de van rubber voorziene voetsteunen voor extra rijcomfort en een ontspannen zithouding.

Standaard is de 650GT uitgerust met:

- KYB veerelementen voor en achter -
- Bosch injectie - Continental ABS
- Verstelbaar windscherm
- Metzeler Z8
- Led verlichting rondom
- J.Juan remmen voor en achter
- 2 x USB aansluiting
- 12V aansluiting
- Wave remschijven
- Automatisch omschakelen stand/daglicht
- Twee rijmodi
- TFT dashboard




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor City Amsterdam
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2025 Motoroccasion