Nieuwsbrief:

Motor van de Toekomst

De onderneming is ontstaan uit een decennialange liefde voor motorrijden, motorfiets techniek, en een fascinatie voor nieuwe technologie Als er iets is wat wij begrijpen, dan is dat de passie voor motorrijden. Ook als pragmatische forens snappen we wat je bezig houdt, al jarenlang is de motor ook ons primaire vervoer. Met decennia hands-on ervaring in de motorfietswereld en -techniek, denken we bij te kunnen dragen aan de acceptatie en omarming van alternatieven voor de bestaande brandstof motoren. Hoe? Door zeker te stellen dat we ook in de toekomst net zo gepassioneerd het motorrijden kunnen beleven! Daarom focussen we ons ook volledig op de toekomstbestendige technologieën. Vanuit onze werkplaats in Wijster leveren we de service die bij de Energica hoort, maar ook het reguliere onderhoud aan de motor kunt u bij ons laten uitvoeren. Of het nu om nieuwe banden of het afstellen van de ketting gaat, in Wijster kunt u terecht.
Alle motoren van Motor van de Toekomst
6 motoren gevonden
ENERGICA ESSEESSE9
ENERGICA ESSEESSE9
€ 12.499,- p/mnd klik hier
2018, 5422 Km
Merkdealer
DUCATI HYPERMOTARD 1100 EVO SP
DUCATI HYPERMOTARD 1100 EVO SP
€ 8.000,- p/mnd klik hier
2011, 41000 Km
ZERO SR ZF 14.4
ZERO SR ZF 14.4
€ 3.999,- p/mnd klik hier
2019, 86189 Km
ZERO SR/F ZF 14.4
ZERO SR/F ZF 14.4
€ 12.495,- p/mnd klik hier
2023, 9954 Km
ARCTIC LEOPARD CHEETAH EXE 880
ARCTIC LEOPARD CHEETAH EXE 880
€ 12.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
GOWOW ALPHA
GOWOW ALPHA
€ 5.985,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Wist u dat: In de motortaal "Klemmer" betekent: Door onvoldoende koeling en/of niet optimale smering, kan de temperatuur van cilinder en zuiger zodanig stijgen, dat de zuiger meer wil uitzetten dan de cilinder toelaat. De oliefilm tussen zuiger en cilinderwand wordt dan op de heetste plaatsen weggedrukt, of verbrandt, waardoor direct contact tussen zuiger en cilinderwand ontstaat. Op dat moment wrijft de zuiger een dun laagje aluminium op de stalen cilinderwand. Dit is het eigenlijke klemmen, wat tijdens het rijden wordt gevoeld als het inhouden van de motor. Na afkoeling en het lostrappen van het blok kan de motorrit doorgaans weer worden hervat. Zij het dat demontage en opschuren van zuigerrok en cilinderwand noodzakelijk is om herhaling van dit onprettige verschijnsel te voorkomen. Het opgesmeerde zuigermateriaal moet met fijn schuurpapier van de cilinderwand worden verwijderd. Eveneens dienen de vreetplekken op de zuiger met schuurlinnen te worden bewerkt. In de regel zal vervanging van de zuigerveren ook noodzakelijk zijn. Een klemmer doet zich meestal voor bij een storing in het smeersysteem o f wanneer te lang op topsnelheid wordt gereden onder zware omstandigheden als warm weer of bergachtige trajecten.
© 2000 - 2025 Motoroccasion