Nieuwsbrief:

Louwsma Motoren

Louwsma Motoren is in december 2014 opgericht. Het grootste deel van de werkzaamheden bestaat uit de in- en verkoop van motoren en verkoop van nieuwe- en gebruikte onderdelen.
Alle motoren van Louwsma Motoren
35 motoren gevonden
HONDA VFR 1200 F
HONDA VFR 1200 F
€ 7.400,- € 8.290,- p/mnd klik hier
2010, 20500 Km
HONDA VT 750 C2 SHADOW ACE
HONDA VT 750 C2 SHADOW ACE
€ 5.750,- € 6.750,- p/mnd klik hier
2010, 27832 Km
SUZUKI V-STROM DL 650
SUZUKI V-STROM DL 650
€ 5.200,- p/mnd klik hier
2009, 24724 Km
KAWASAKI Z 750
KAWASAKI Z 750
€ 2.750,- p/mnd klik hier
2006, 47261 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 9.750,- p/mnd klik hier
2012, 28724 Km
HONDA FMX 650
HONDA FMX 650
€ 3.400,- p/mnd klik hier
2005, 17676 Km
KTM 690 SMC R
KTM 690 SMC R
€ 7.500,- p/mnd klik hier
2013, 25575 Km
HONDA CB 600 F HORNET
HONDA CB 600 F HORNET
€ 4.290,- p/mnd klik hier
2008, 27406 Km
YAMAHA XT 660 Z TENERE
YAMAHA XT 660 Z TENERE
€ 5.990,- p/mnd klik hier
2010, 34114 Km
MV AGUSTA BRUTALE 800
MV AGUSTA BRUTALE 800
€ 7.750,- p/mnd klik hier
2013, 24123 Km
KTM 390 DUKE
KTM 390 DUKE
€ 3.750,- p/mnd klik hier
2014, 9008 Km
BMW K 75 RT
BMW K 75 RT
€ 2.200,- p/mnd klik hier
1991, 121633 Km
KTM 790 ADVENTURE
KTM 790 ADVENTURE
€ 9.994,- p/mnd klik hier
2020, 10900 Km
KAWASAKI Z 800 ABS
KAWASAKI Z 800 ABS
€ 6.995,- p/mnd klik hier
2014, 14000 Km
KAWASAKI Z650
KAWASAKI Z650
€ 5.600,- p/mnd klik hier
2017, 24000 Km
YAMAHA XT 660 R
YAMAHA XT 660 R
€ 6.490,- p/mnd klik hier
2013, 11500 Km
SUZUKI GSR 600
SUZUKI GSR 600
€ 3.299,- p/mnd klik hier
2008, 40500 Km
MOTO MORINI X-CAPE
MOTO MORINI X-CAPE
€ 8.000,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
MOTO MORINI SEIEMMEZZO SCR
MOTO MORINI SEIEMMEZZO SCR
€ 7.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
MOTO MORINI SEIEMMEZZO STR
MOTO MORINI SEIEMMEZZO STR
€ 6.999,- € 7.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geďntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
© 2000 - 2025 Motoroccasion