Nieuwsbrief:

Blue Bikes Delft

Welkom bij BlueBikes Delft, dé motorzaak waar passie voor motoren en persoonlijke aandacht samenkomen. Opgericht in 2025 door Adrian Schouten, biedt BlueBikes motorrijders alles wat ze nodig hebben onder één dak. Met onze focus op kwaliteit en service zorgen we ervoor dat jij en je motor altijd het beste krijgen. BlueBikes is meer dan een motorzaak – het is een plek waar passie voor motoren en persoonlijke aandacht samenkomen. Of je nu op zoek bent naar jouw droommotor, deskundige service in onze werkplaats, of gewoon wilt genieten van de sfeer in onze showroom, bij BlueBikes voel je je thuis.
Alle motoren van Blue Bikes Delft
8 motoren gevonden
HONDA CB 500 X / ABS
HONDA CB 500 X / ABS
€ 4.990,- p/mnd klik hier
2014, 24507 Km
HONDA NC 700 X DCT
HONDA NC 700 X DCT
€ 6.750,- p/mnd klik hier
2018, 24990 Km
HONDA NC 700 X DCT
HONDA NC 700 X DCT
€ 6.990,- p/mnd klik hier
2019, 16732 Km
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
€ 4.500,- p/mnd klik hier
2011, 40762 Km
YAMAHA FZ 6 N FAZER
YAMAHA FZ 6 N FAZER
€ 3.800,- p/mnd klik hier
2009, 27209 Km
KTM 390 DUKE
KTM 390 DUKE
€ 4.200,- p/mnd klik hier
2019, 12084 Km
HONDA NC 700 X DCT
HONDA NC 700 X DCT
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2015, 21000 Km
SUZUKI V-STROM DL 650
SUZUKI V-STROM DL 650
€ 7.500,- p/mnd klik hier
2020, 17000 Km
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion