Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Schitterende diavel 1260s uitvoering uitgevoerd met vele accessoires.
Onderhoudshistorie compleet met boekjes en sleutels.
Dit prachtmodel is uitgevoerd met een termignoni uitlaatsysteem.
De Diavel heeft de volgende accessoires;
- Termignon slip-on
- Ducati performance rem/koppelingshendel
- Rizoma tankdop
- Ducati performance kuipruit
- Carbon achterbrug protector
Verduyn Ducati Specialist is jouw Ducati Service Point in de regio Rotterdam en omstreken. Met een gespecialiseerd en toegewijd team bieden wij zeer nette occasions aan. Daarnaast streven wij naar korte wachttijden en werken wij zorgvuldig aan jouw Ducati wanneer deze onderhoud nodig heeft.
Proefrit maken?
Wij zorgen er voor dat de motoren die we aanbieden in uitstekende staat zijn. Neem contact met ons op om een afspraak in te plannen.
Wij berekenen geen afleverkosten. Onze motoren vallen onder de marge regeling, tenzij anders vermeld.
La vostra Ducati, La nostra Cura!
Jouw Ducati is onze zorg.
(Gedeeltelijke) financiering van de aan te schaffen motor is mogelijk.
Verduyn Ducati Specialist
Hoofdweg 328
2908 LC Capelle a/d IJssel
010 – 820 98 97
info@ducativerduyn.nl
Openingstijden:
Maandag: Gesloten
Dinsdag 8.30 - 17.30
Woensdag 8.30 - 17.30
Donderdag 8.30 - 17.30
Vrijdag 8.30 - 17.30
Zaterdag 8.30 - 16.30
Zondag Gesloten
Onze advertenties zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Er kunnen geen rechten ontleend worden aan teksten en afbeelding.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Ducati Testastretta DVT-1262, L-Twin cillinder, 4 kleppen per cillinder, dual spark, vloeistofgekoeld, desmodromisch variabele timing |
Boring x slag | 106|71,5 |
Cilinder inhoud | 1,262 |
Comp. verhouding | 13.0:1 |
Kleppen | 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Bosch elektronisch brandstofinjectiesysteem, 56 mm elliptische gasklephuizen met ride-by-wire systeem |
Ontsteking | |
Vermogen | 159|117|9,500 |
Max. koppel | 129|7,500 |
Koppeling | Slipper en zelfbekrachtigende natte multiplaatkoppeling met hydraulische bediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen trellis buisframe |
Vering voor | 50 mm verstelbare usd voorvork |
Vering achter | Monoshock, gegoten aluminium enkelzijdige swingarm, instelbare voorspanning |
Remmen voor | 2x 320 mm semi-zwevende remschijf, radiaal bevestigde Brembo monobloc 4-zuiger, M4.32 remklauw |
Remmen achter | 265 mm remschijf, 2 zuiger Brembo zwevende remklauw |
Voorband | Pirelli Diablo Rosso III 240/45 ZR17 |
Achterband | Pirelli Diablo Rosso III 240/45 ZR17 |
Wielbasis | 1,600 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 780 |
Drooggewicht | 218 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Krachtig. Gespierd. Maar ook behendig en effectief tussen de bochten voor maximaal rijplezier. De nieuwe Diavel 1260 combineert het vermogen van een maxi-naked met de ergonomie van een muscle cruiser. Het ontwerp herinterpreteert de Diavel stijl met een moderne look en integreert perfect het kloppende hart van deze nieuwe DIavel 1260, de 159 pk Testastretta DVT 1262 motor. |
Bij Verduyn Ducati Specialist hebben wij altijd prachtige Ducati occasions staan. Heb je interesse in een Ducati maar heb je nog vragen of wil je meer weten? Neem dan gerust contact met ons op.
 | Capelle aan den IJssel, Zuid-Holland |
 | 010-8209897 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken