 |
Motor | Vloeistofgekoelde viercilinder in lijn 4-takt |
Boring x slag | 75|56.5 |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | 11.0:1 |
Kleppen | 16 kleps DOHC |
Brandstof toevoer | PGM-F1 electronische brandstofinjectie |
Ontsteking | Computer gestuurde digitale transistor met electronische vervroeging |
Vermogen | 125|92|10000 |
Max. koppel | 100|8000 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.538 (33/13) |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | |
Vering voor | 43 mm upside down vork |
Vering achter | Pro-Arm swingarm, monoshock |
Remmen voor | 2x310x4.5 mm schijfrem met radiaal opgehangen vierzuigerremklauwen (optioneel Combined ABS met driezuigerremklauwen) |
Remmen achter | 256x5 mm schijfrem met enkelzuiger remklauw (Combined ABS optioneel) |
Voorband | 120/ZR17 (58W) |
Achterband | 180/55ZR (7300) |
Wielbasis | 1445 |
Lengte | 2090 |
Breedte | 775 |
Hoogte | 1090 |
Zithoogte | 828 |
Drooggewicht | 217(rijklaar gewicht) |
Leverbare kleuren | Dragon Green Metallic, Sword Silver Metallic, Pearl Nightstar Black, Pearl Cool White |
Beschrijving | De spierballenverpakking van de CB1000R verraden een sportieve inborst, maar de echte anabole steroïden worden geproduceerd door de uiterst krachtige injectiemotor die is afgeleid van de 2007 Fireblade motor. Met als belangrijkste wijziging een nieuwe afstelling om het toch al niet kinderachtige vermogen in het lage- en midden toerenbereik nog verder op te vijzelen. Dat belooft wat. |